War Dogs (2016) - Recension

Film & Serietips, Filmrecensioner / Action, Drama, Jonah Hill, Miles Teller, War Dogs, komedi / Permalink / 0
För ett tag sedan såg jag filmen War Dogs och kände att jag ville recensera den här för er!
War Dogs är en film som kom ut 2016 och är baserad på en verklig händelse. Den handlar om två killar David Packouz (Spelad av Miles Teller) och Efraim Diveroli (spelad av Jonah Hill) som insåg att man kunde tjäna pengar genom att bli vapen langare, de fick sedan ett 300 dollar kontrakt av Pentagon för att skaffa vapen till de amerikaner som var och krigade i Afghanistan. Detta skapade mycket svåra konflikter och gjorde att killarna fick problem med mycket människor som sätter dem i mycket trubbel.

Den här filmen visste jag inte alls hur jag skulle tycka om eller om det äns var något jag orkade se, men den var riktigt bra! Jag blev förvånad av hur bra den här filmen var och hur intressant det var att se Jonah och Miles i dessa roller!

Jonah Hill är en kille som man aldrig mer kommer att underskatta hans roller på senare år har varit riktigt bra och han har blivit på toppen av mina favoritskådespelaren, han går in i sina roller på ett riktigt övertygande och bra sett så man kan inte annat än gilla det han gör, och tillsammans med Miles Teller brukar de vara med i lite halvseriösa komedifilmer, men i den här filmen gjorde de båda ett riktigt bra jobb som mer seriösa roller!

Jag tycker att filmen var en seriös och ibland hemsk film som ändå kunde lätta till vissa scener med en hint av koemdi , vilket gjorde mig mycket mer intresserad! Jag själv har svårt för att sitta still och se en helt dramatisk film, vad det än handlar om, för mig behövs komedi till viss del i även de mest seriösa filmer vilket denna filmen gjorde bra! Så jag tycker definitivt de gjorde ett bra jobb och är en film man kan se på en filmkväll med vännerna, det passar den perfekt för!