Resident Evil: The final chapter (2017) - Recension

Filmrecensioner / Action, Resident Evil, Skräckfilm, film / Permalink / 0
Förra veckan såg jag ÄNTLIGEN den sista delen ur Resident Evil filmerna på bio. Jag har verkligen varit taggad på se denna filmen sen den 5e kom ut och jag tyckte denna delen verkligen behövdes för att ge storyn ett ordentligt slut!

The final chapter handlar alltså om att Alice för en gångs skull måste avsluta allt på ett sätt eller annat och får i denna filmen reda på mycket mer om hur allt med viruset började samt att hon på vägen lär sig om sig själv, något som varit mycket oklart genom hela filmserien! I denna filmen ser vi ännu en gång Milla Jovovich, Ali Larter, Iain Glen och Shawn Roberts men även Eoin Macken, Ruby Rose, Fraser James och William Levy.

Jag tyckte faktiskt denna filmen var ett jättebra avslut för Resident Evil och jag kände mig nöjd när jag gick från biografen. Eftersom jag inte gillade den 5e filmen då jag tyckte den kändes som en "filler" så blev jag positivt överasskad av hur de valde att avsluta serien. Man fick reda på mycket som man inte visste om  Alice och hennes bakgrund och det var faktiskt en del som gjorde mig chockad!

Jag tyckte också det var kul att "the red queen" i denna filmen spelades av Ever Andersson som är Milla Jovovich (Alice) och Resident Evil skaparen Paul W.S Anderssons dotter! Hon passade perfekt in som den karaktären och gjorde ett riktigt bra jobb, man märker att hon är Millas dotter.

Filmen var som de andra mycket gjord med specialeffekter, vilket många tycker kan vara töntigt, men jag gillar det, Resident Evil har alltid varit gjort på ett väldigt speciellt sätt, men det är vad som gör den lite charmig. Jag har alltid tyckt Alice är cool och jag gillade att denna filmen visade lite mer på hennes karaktärs story, merän att hon har krafter och är grym på slåss.

Ja nu är det slut för Resident Evil, vilket enligt mig är lite ledsamt, jag är ett stort fan av filmerna. Men det var dags för de harhållt på i 15 år nu, vilket är long enough.