Wonder Woman (2017) - Recension

Filmrecensioner / DC Comics, Wonder Woman / Permalink / 0

Såg Wonder Woman på bio för ett par veckor sedan och ville dela med mig om mina tankar!

Jag är en sån som ÄLSKAR superhjältefilmer, dock har jag alltid varit ett större fan av Marvel än DC Comics. Detta då jag tycker DC Comics ofta är alltför deppiga och inte bara på ett bra sätt utan det blir för mycket och jag blir lätt uttråkad. Ja jag är ett batman fan, vem är inte det, men jag skulle hellre sätta på en Marvel film!

Iallafall, vad jag vill komma fram till var att jag tycker Wonder Woman var den bästa DC Comics filmen jag sett! Jag hade inga förväntingar i huvudtaget när jag kom in till bion, jag tänkte att den skulle vara okej men inget mer än så. Jag tyckte faktiskt filmen var jättebra! Det jag gillade mest var nog humorn! Det var jättemånga roliga ögonblick och jag sa direkt när filmen hade suttit igång att hon och hennes story påminner om Ariel från Lilla sjöjungfrun! haha, som där med stranden och sättet hon upptäckte nya saker i våran värld!

Sen måste jag säga att skådespelar valet för Wonder Woman var sjukt bra! Var jätteorolig första gången jag hörde att filmen skulle göras för vem dem skulle välja, för det är så lätt att en skådespelare kunde göra rollen töntigt, dock var Gal Gadot ett perfekt val. Hon är inte  bara extremt vacker, utan hon har ett snällt och genuint ansikte som gör att hon passade perfekt in i sin roll. Sen att Chris Pine var med gör ju inget heller, för hans charm kan jag alltid se! Den ända rollen som jag egentligen skulle förändrat hade nog varit han som spelade Sir Patrick, den skådespelaren passade inte bra in på honom ,fast vet ej varför jag tyckte så, bara en känsla jag hade!

Men ja, jag rekomenderar att ni ser filmen så snart ni kan och säger vad ni själva tyckte!