The Sitter (2011) - Recension

Filmrecensioner / Jonah Hill, komedi, the sitter / Permalink / 0
Idag kollade jag på filmen The Sitter. Filmen handlar om en avstängd college kille som tvingas att passa tre barn en kväll när hans mamma ska ut och hon är trött på att han sitter och gör ingenting hemma, kvällen tar dock en extremt oväntad vändning som han aldrig kunde vänta sig. I huvudrollerna ser vi Jonah Hill, Max Records, Ari Graynor, Landry Bender, Kevin Balmore och Sam Rockwell.

Jag trodde filmen skulle va sådär eftersom den fått så låga betyg överallt men jag tyckte den var rolig och både jag och min sambo satt och skrattade åt alla galna saker som händer. Jag älskar Jonah Hill, tror aldrig jag sett en film med honom som jag inte tyckte om så blev inte så förvånad över att jag ändå tyckte detta var en rolig film! Sen så var barnen i filmen väldigt roliga med, speciellt den lilla tjejen som var med då hon hade sån go attityd och vilja att va vuxen! Det var mycket bra livsråd och läxor som kom upp undertiden och jag tyckte ändå det var smarta saker så det passade in i filmen.

Det är inte den bästa komedi filmen jag någonsin sett, men om ni som jag har sett alla bra komedier typ haha, så är detta ett riktigt bra alternativ. Det är en väldigt överdriven film, som man nästan kan lista ut själv om man läser om handlingen eller storyn. Jonah är dock en riktigt bra skådespelare och älskade hur han gav sin karaktär en så go attityd allt eftersom filmen gick vidare, han träffade sjukt folk och hanterade det som bara Jonah gör. Filmen saknar väll orginella idéer och kunde vara rätt förutsägbar/överdriven, men helt ärligt så gjorde det mig inte så mycket. Hade jag sett den på bio när den kom ut så kanske jag inte hade blivit särskilt imponerad men att se den på netflix när man vill ha något lättsamt hade jag rekomenderat då jag skrattade en hel del under filmens gång!