The Sitter (2011) - Recension

Filmrecensioner / Jonah Hill, komedi, the sitter / Permalink / 0
Idag kollade jag på filmen The Sitter. Filmen handlar om en avstängd college kille som tvingas att passa tre barn en kväll när hans mamma ska ut och hon är trött på att han sitter och gör ingenting hemma, kvällen tar dock en extremt oväntad vändning som han aldrig kunde vänta sig. I huvudrollerna ser vi Jonah Hill, Max Records, Ari Graynor, Landry Bender, Kevin Balmore och Sam Rockwell.

Jag trodde filmen skulle va sådär eftersom den fått så låga betyg överallt men jag tyckte den var rolig och både jag och min sambo satt och skrattade åt alla galna saker som händer. Jag älskar Jonah Hill, tror aldrig jag sett en film med honom som jag inte tyckte om så blev inte så förvånad över att jag ändå tyckte detta var en rolig film! Sen så var barnen i filmen väldigt roliga med, speciellt den lilla tjejen som var med då hon hade sån go attityd och vilja att va vuxen! Det var mycket bra livsråd och läxor som kom upp undertiden och jag tyckte ändå det var smarta saker så det passade in i filmen.

Det är inte den bästa komedi filmen jag någonsin sett, men om ni som jag har sett alla bra komedier typ haha, så är detta ett riktigt bra alternativ. Det är en väldigt överdriven film, som man nästan kan lista ut själv om man läser om handlingen eller storyn. Jonah är dock en riktigt bra skådespelare och älskade hur han gav sin karaktär en så go attityd allt eftersom filmen gick vidare, han träffade sjukt folk och hanterade det som bara Jonah gör. Filmen saknar väll orginella idéer och kunde vara rätt förutsägbar/överdriven, men helt ärligt så gjorde det mig inte så mycket. Hade jag sett den på bio när den kom ut så kanske jag inte hade blivit särskilt imponerad men att se den på netflix när man vill ha något lättsamt hade jag rekomenderat då jag skrattade en hel del under filmens gång!

Veckans tvserier - v.30

Tv-serier / Game of thrones, serier, suits / Permalink / 0
 Game of thrones - 7x02, Stormborn
Ja nu börjar det äntligen hända något, äntligen började Deanerys planera att attakera Westeros och speciellt Cersei! Jag har väntat på detta ända sedan serien startade för så många år sedan. MEN självklart så blir alla hennes nya "allies" attakerade av han som skulle ge Cersei en gåva för att förtjäna hennes tillit...suck.. nu har alltså Deanerys förlorat en stor del av armén som behövdes för deras plan! Det var inte trevligt att kolla på ned Jorahs skinn blev avdraget av Sam... det kanske funkar men fyfan vilken tortyr!... OCH jag blev glad att Jon Snow ska dra till Deanerys nu, kungen och drottningen tillsammans, det känns som en episk ihopsättning av karaktärer då de båda är mina favoritkaraktärer som faktiskt har moral, de två kombinerat kan ju bli riktigt bra ,båda behöver ju ändå hjälp med fiender på något sätt! Finns ju ingen chans att Winterfell klarar en attak av the white walkers själva.

Suits - 7x03, Mudmare
Jag tycker så himla synd om Louis! Han är verkligen så sjukt deprimerad efter de med hans flickvän och barnet så han kan inte hantera sitt liv längre. Han och jag hade ju hopp om den nya senior partern på deras firma men så blev han paranoid och tänker att Harvey kommer få en ny bästa vän. Visst ibland är det roligt att se honom paranoid och flippa ur men på senaste har jag verkligen bara tyckt synd om honon. Jag tyckte det var kul att se mudding igen, även om de var i hans dröm bara ,det var ju verkligen något han gjorde mycket i början. Och hur ledsamt var inte det samtalet till hans psykolog? åh herre. Och sen så tyckte jag de va bra att se Donna sätta lite regler och gränser som den nya COOn för firman! Dock synd att Rachel skulle överreagera så när Donna försökte hjälpa henne, men ändå bra att det löste sig!

Film, serie och kändisnyheter!

Filmtrailers & Diverse, Kändisar / Nyheter, film, serier / Permalink / 0
- Wonder Womans uppföljare har nu fått ett premiärdatum! Tyvärr är det ett tag kvar då filmen släpps den 13 December 2019! Men kul att veta att den är påväg iallafall för jag tyckte ettan var sjukt bra!

- Det har nu blivit bekräftat att Daniel Craig ännu en gång kommer återkomma som James Bond i filmseriens nästa film! Filmen ska få premiär den 8 November 2019!

- Den nyaste stjärnan i Chicago P.D Tracy Spiridakos (hon som spelar Hailey Upton) kommer i säsong 5 bli en "series regular"! Tyvärr förlorar vi Sophia Bush för femte säsongen men änsålänge gillade jag Hailey som karaktär, hon är snäll men rätt tuff!

- National Geographic planerar nu en tvserie tillsammans med Leonardo DiCaprio och Jennifer Davisson  som kommer heta "The right stuff"! Seriens handling: "Based on the 1979 book by Wolfe, “The Right Stuff” tells the story of the U.S. fighter pilots who tested the early aircraft and rockets that became the foundation of the American space program, and of the first Mercury astronauts."

- Joss Whedon (som är min favorit regissör of all time!) kommer få en större roll inom DC Comics universumet, han tog över för Zach Snyder i filmningen av Justice League och har tidigare arbetat med de första två avengers filmerna för Marvel. De sa att de hade stor tillit till Joss Whedons förmåga att göra bra filmer och att han kommer jobba mycket med Dc Comics filmer i framtiden! Detta är för mig en sjukt bra nyhet, jag tror att DC Comics behöver honom då hans filmer är så bra och han lyckas alltid få in humor i en annars mörk värld!