Tvserie, Supergirl - Recension

Tv-serier / Tv-serie, serie, supergirl / Permalink / 0
Jag ville bara lägga upp en liten snabb recension om den relativt nya tvserien Supergirl, jag har nu sett halva säsong 1 och jag känner att jag nu kan ha en bra åsikt om den.

Jag tycker faktiskt att Supergirl förvånade mig på det positiva sättet, jag hade faktiskt dragit mig för att se den ett tag för att jag tyckte den kändes lite töntig plus att jag hade svårt för mig att se Melissa Benoist i rollen som Supergirl just för att hon var med i Glee, men nu när man faktiskt sett henne och försökt ta bort Glee stämpeln,så tycker jag faktiskt att hon passar jättebra i rollen då hon är väldigt eller ja,känns väldigt rar och vill hjälpa alla människor ,samtidigt som hon är lite awkward och klumpig som hon ska vara. Så ja, jag kan ändå acceptera deras rollval nu!

Sen så tycker jag bara det är något som drar mig till serien, och jag vet inte riktigt vad, jag har inte varit ett stort fan av Man of steel eller Superman i huvudtaget någonsin, det är enligt mig en av de tråkigare DC Comics karaktärerna,men den här serien känns ju lite som om den kommer bli grym i crossovers med The Flash och Arrow, och det kommer ju hända, det har de ju redan spelat in! Så ska bli pepp att se hur det kommer bli.

Nu har ju vi även Jenna Dewan Tatum i rollen som Lucy Lane, och det är kul, för jag gillar henne och tycker man sett för lite av henne, förrutom i sällskap av sin man Channing då. Hon var ju med i Witches of east end och den gillade jag ju massor, men efter den lades ner så blev jag glad att höra att hon fick en roll i den här serien! Lite samma med Chyler Leigh som vi känner igen sen innan som Lexie i Grey's Anatomy, kul att se henne tillbaka och on passar med i rollen som Supergirls syster, även om hon inte känns lika badass som hon ska verka, men det kan ju även där ha med mina förutfattade meningar om henne från Grey's att göra!

Men ja, det är en serie man gillar om man gillar The Flash liknande serier eller bara är ett DC Comics fan, lite smått töntig, men ändå underhållande och intressant. Jag är ju ett stort fan av superhjältar!