Maze Runner: The Scorch Trials (2015) - Recension

Filmrecensioner / Maze Runner, film, scifi / Permalink / 1
Nu har jag sett tvåan i Maze Runner serien, jag skulle sätt den på bio men så blev det aldrig av så såg den idag då jag ändå längtat. Filmen är ju då en uppföljare till The Maze Runner från 2014 och handlar om hur The Gladers rymmer från stället som räddat dem och de får nu möta hinder i öknen och i den nya miljön som världen har samt omänskliga varelser som vill åt dem. I huvudrollerna ser vi återigen Dylan O'Brien, Ki Hong Lee, Kaya Scodelario, Thomas Brodie-Sangster, Aidan Gillen och Jacob Lofland.

Eftersom jag ändå sett fram emot den här filmen så blev jag rätt besviken. Den var verkligen inte dålig eller så och jag tycker ändå att handlingen är intressant och det är ju nu en salgs zombiefilm, vilket jag alltid gillar! Men på något sätt så kändes den tråkigare och mindre intressant en den första, jag fick en känsla av att jag visste vem som skulle dö, vad som skulle hända och blev liksom inte jätteöverasskad av vad som hände.

Vet inte alltid varför jag inte gillar en film men det kändes som att regisserandet kanske inte varit de bästa och det känns som de lämnade mycket information ovetande och som om man velat ha mer av vissa saker, exempelvis deras historia om vad som hänt och hur dem hamnat där, visst att man kanske får reda på mer senare då det säkert kommer åtminstone två filmer till, då detta, likt många andra filmer är baserat på en bokserie. Men jag tyckte allt kändes lite slappt och lite som de hoppade över en del...

Men ja, det var verkligen inte en dålig film, men som jag diskuterade senast igår med några vänner, så är tvåan i en filmserie oftast den sämsta, så är deet även med bland anant Divergent serien, då vi såg den igår, insurgent var sådär och samma nu, denna var med sådär, men man vill ändå och har tro på att se den tredje!
#1 - - Veronica Wallgren:

Tycker den filmen var riktigt bra!

Svar: ah det är väll en smaksak hih, den var ju verkligen inte dålig :) jag vet inte riktigt varför jag inte helt gillade den! Men är som sagt fortfarande pepp på tredje filmen! de är ju intressanta!