Freaks of nature (2015) - Recension

Filmrecensioner / Skräckfilm, film, freaks of nature, komedi / Permalink / 0
Här om dagen såg jag en väldigt speciell film, den heter Freaks of nature och är en skräck-komedi! Filmen handlar en stad där både människor, vampyrer och zombies alla bor i frid med varandra. Tills en dag när en Alien apokalyps kommer till staden, då hamnar en människa, en vampyr och en zombie i en situation där de måste samarbeta för att rädda staden från attaken. I huvudrollerna ser vi Nicholas Braun, Mackenzie Davis, Josh Fadem, Ed Westwick, Vanessa Hudgens och Denis Leary.

Filmen antog jag redan från början skulle vara väldigt konstig, jag menar, läs bara beskrivningen eller kolla på trailern haha. Dock så trodde jag den skulle vara mer underhållande och lite bättre än den var. Visst filmen var underhållande då den verkligen drev med allt som har med vampyrer, aliens och zombies att göra, påminde lite om stilen på filmen Idiocracy, men det blev lite väll mycket ibland och vissa skådespelare hade kunnat bytas ut så den hade blivit lite bättre.

Men ja, jag tyckte det var kul att se något lite annorlunda och ville ändå se filmen, för det mesta jag har sett på senaste tiden har varit superkonstiga filmer från super B bolag och blivit jätte uttråkad, här har vi ändå kända namn och att se Ed Westwick som en vampyr var perfekt hahah, han påminde verkligen om Edward i Twilight, fast en version som antagligen gjorde ganska mycket narr av honom, så det var kul, jag är ju van vid att se honom som seriös i rollen som Chuck i Gossip Girl.

Men ja, kan vara något ni kan se på någon filmkväll med vännerna eller något, men kanske inget man ska prioritera att se i första hand, då den var väldigt...to much haha.