The Longest Ride (2015) - Recension

Filmrecensioner / Drama, Nicholas Sparks, Romantik, The Longest Ride, film / Permalink / 2
Idag satte jag mig och tände massor av ljus, köpte lite Ben and Jerry's och tittade på Nicholas Sparks realtivt nya film The Longest Ride!

Filmen handlar om två ungdommar som träffas och blir kära och som måste kämpa för att se hur deras liv ska kunna hålla ihop, samtidigt som man får berättat om ett annat par från 40-talet som älskade varandra och kämpade för hålla sin kärlek vid liv. I huvudrollerna ser vi Britt Robertson, Scott Eastwood, Alan Alda och Oona Chaplin.

Jag är ju ett stort fan av Nicholas Sparks och hans romantiska filmer. Det är ju alltid samma visa egentligen, en stor kärlek och några jobbiga hinder ska göra att deras romans blir svår eller omöjlig att få vara så fin som den kan vara, och ofta får man även se ett gammalt par och hur de levde, och den här filmen var inte annorlunda. Men det gör mig inget, Nicholas Sparks håller sig till sina tidslösa romantiska berättelser och tron om extrem kärlek och hopplös kärlek och jag gillar det, känns lite som allt är inspelat längre bak i tiden även om de är moderna filmer, och det gillar jag, det är inte så modernt och överdrivet mainstream som allt är nu för tiden, utan det är fina vyer, vacker och enkel/svår kärlek och det är så fint.

Jag tror faktiskt jag tycker detta var en av de bättre filmerna han har gjort på senare år, jag gillade skådespelar valet till alla karaktärer. Man kan ju inte låta bli att dregla lite över Scott Eastwood och hur söt han är som är en cowboy som är rar och kommer med fina blommor på en dejt. Och jag gillar Britt Robertson, innan tyckte jag hon var en gnällig karaktär alltid och hade lite svårt för henne, men hon passade i rollen och allt sånt var bra!

Sen tyckte jag storyn var fin och utspelade sig som vanligt ute böand vackra vyer, i detta fall i det fina North Carolina!

Så ja, definitivt en Nicholas Sparks film jag rekomenderar för er som är som mig och hamnar isånt gråt-romantisk-film humör ibland haha.
#1 - - Veronica Wallgren: