God bless america (2011) - Recension

Filmrecensioner / film, god bless america / Permalink / 0
För ett riktigt bra tag sedan nu faktiskt så såg jag en film som heter God bless america, det är en film som handlar om en man som får reda på att han är döende, som bestämmer sig för att göra sig av med folk som han tycker är avskyvärda och inte värda att få leva mer, på vägen träffar han även en tjej vid namn Roxy som hjälper honom på sin resa.

I filmens huvudroller ser vi Joel Murray, Tara Lynne Barr, Melinda Page Hamilton och Mackenzie Brooke Smith.

Filmen var något som vi båda som såg den såg fram emot, inte för att låta konstiga men vi tyckte att det lät som en rolig film utifrån den beskrivning som två av våra vänner gav oss, en man som inte pallade med det knäppa samhället vi lever i och bara bestämmer sig för att ta saken i egna händer, inte för det är normalt eller för jag någonsin tycker man ska göra så,men trailern verkade ändå kul och på något sätt var den intressant och hemsk.

Filmen var helt okej, jag hade väntat mig att den skulle vara bättre dock, att den skulle ha lite mer komedi i sig och att det skulle hända mer saker i den och att det skulle vara lite fart, det var iallafall det jag hade hoppats på. Men istället var den faktiskt lite långsam och det var nog de mesta som hände som var med i trailern, annars så var det mycket prat, lite verkstad och den var lite mer mörk än vad jag tänkte att den skulle vara.

Det kan dock vara en ganska intressant och rolig film att se om man är en grupp folk som tittar, men nog inget jag skulle satt mig och kollat på alldeles själv, det hade nog inte blivit så roligt.

Den tar ju dock upp saker som är värt att tänka på, speciellt det här med samhället och hur giriga och hemska många har blivit och att många har blivit så ytliga och bortskämda nu och att man förväntar sig den lyxen man får i sin vardag mer än att upskatta den ,samtidigt som ungdommar och barn exempelvis inte längre respekterar människorna i dess omgivning. (inte alltid såkalrt, men mycket är det så nu för tiden, speciellt i USA).