Scream Queens seriepremiär - Recension

Tv-serier / Skräckfilm, komedi, scream queens, serie / Permalink / 2

Idag kom de två första avsnitten av den nya Ryan Murphy serien Scream Queens ut! Serien handlar om att 1995 på en sorority var det ett mord och nu 20 år senare blir kampus och den sororityn drabbad av ännu en seriemördare och ingen går säker. Serien är en komedi/skräck och i huvudrollerna ser vi bland annat Emma Roberts, Jamie Lee Curtis, Skyler Samuels, Lea Michele, Glen Powell, DIego Boneta och Nick Jonas.

Serien är verkligen riktigt skum, det var ungefär vad jag hade väntat mig fast nästan ännu skummare, just för att det är en komedi/skräck serie så är det svårt att ta den eller de som dör seriöst och den var väldigt överdriven på väldigt många sätt.

Jag tyckte det var kul att se något så annorlunda och att se en serie gjord på det här sättet, men ska ni se den så får ni verkligen se den med glimten i ögat så att säga och veta att den är speciell. Man undrar ju vad som verkligen pågår där och vem den röda djävulen är och varför sakerna som händer, händer och i såfall, vilka är med på det? jag antar att det är frågor som kommer ta lång tid att få svar på och de kommer nog vara mycket plottwistar, precis som det var i de här två avsnitten, allt för att göra det mer förvirrande och ännu skummare.

Tycker om att det handlar om ett college och Emma Roberts spelar rollen som superbitch-ledaren riktigt bra och jag tycker faktiskt rollen passar henne riktigt bra. Även kul att se den orginella Scream Queen skådespelaren Jamie Lee Curtis i serien med, hon är ju legendarisk inom skräckvärlden, så ska bli intressant att se hennes del i serien, änsålänge är även hon bara...skum.. haha.

Om ni sett serien, vad tyckte ni? jag ska iallafall ge den en chans och fortsätta titta.
#1 - - Amanda Hultin:

Hej Johanna, vilken härlig blogg du har ju! Jag brukar få hjärnsläpp när det kommer till vad jag ska se ganska ofta så din sida är helt perfekt. Däremot så lyckades jag faktiskt fastna för en serie igår, alltså totalfastna (har sett 7 avsnitt redan, suck), den heter mr robot. Kolla in den tycker jag:) http://amandahultin.com/uncategorized/en-recension-av-arets-basta-serie-sahar-langt-jag-ger-er-mr-robot/

Svar: Heeej! Tack såmycket för att du läser :D alltid kul att hjälpa folk hitta serier och filmer som är bra :) älskar att få serietips, tack, ska absolut kolla in den, har hört mycket bra om mr robot
Seriesmaniac

#2 - - Maja H:

Jag tittade mest för Ariana, men tyckte den var bra utöver med :D