Ny serie - Quantico - Recension

Tv-serier / Drama, Quantico, serie, thriller / Permalink / 1
Nu har det kommit ut en ny tv-serie, den heter Quantico och handlar om en grupp FBI-rekryter som tränar på Quantico basen i Virginia när en av dem blir misstänkt för att vara terrorist. I serien ser vi skådespelare såsom Josh Hopkins, Priyanka Chopra, Aunjanue Ellis, Jake McLaughlin, Yasmine Al Massri, Johanna Brady, Tate Ellington och Graham Rogers.

Ja eftersom det endast kommit ut ett avsnitt av serien änsålänge så är det ju svårt att veta hur den kommer att bli eller om det är något som man kommer fastna för. Men jag måste faktiskt säga att äsnålänge så gillar jag den och kommer definitivt fortsätta kolla på den. Jag tyckte om att det började starkt med mycket drama och man hängde inte riktigt med, men på ett sätt som gjorde det intressant att fortsätta titta, för man fattar att det är mycket som kommer hända i säsongen och att det är något som inte riktigt stämmer.

Man får se serien från två olika perspektiv, vilket med är bra, man får se rekryternas början av utbildningen påväg mot att bli FBI-Agenter och man får även se efter en bomb har gått av och att en av rekryterna blir misstänkt för dess explosion. Jag antar att det är vad hela första säsongen kommer handla om och att det kommer vara mycket trådar som kommer följas i letan efter den som faktiskt är skyldig till terror-brottet,så jag antar att man kommer ha mycket misstankar på människorna genom serien. Men hoppas man får en bra lösning sen!

Jag tycker om skådespelar valen de har gjort i serien och de har alla bra personligheter för att man ska bli intresserad och de är sånna som jag tycker om att se på TV och känner igen sedan tidigare, lite konstigt dock att se Josh Hopkins som en av cheferna då jag känner honom tidigare från Cougar Town, vilket verkligen är en helt annan sorts serie!

Men ja, rekomenderar ändå Quantico om ni är fans av andra liknande serier såsom Criminal Minds, CSI, NCIS och sådana serier.
#1 - - Fia:

Tycker verkligen Quantico är riktigt spännande, man vet verkligen inte vem det är som gjort dådet, hoppas de håller samma standard hela säsongen :D