Entourage (2015) - Recension

Filmrecensioner / Ari Gold, Entourage, komedi / Permalink / 0
Här om dagen såg jag den äntligen! Entourage filmen! Filmen kommer ju från den grymma tvserien Entourage som gick mellan 2004-2011 med sina 8 säsonger! Filmen var inte helt ihopkopplad med tvserien med jag tycker ändå att man ska ha sett serien först för att förstå karaktärerna och deras förhållande, för gör man det, då får man en helt annan upplevelse! Om inte annat se filmen, sen se serien och sen se filmen igen haha. I filmens huvudroller ser vi då Kevin Murphy, Adrian Grenier, Kevin Dillon, Jerry Ferrara, Jeremy Piven och Rex Lee.

Jag älskade filmen, enligt mig gick den över mina förväntningar och jag tyckte verkligen den var classic Entourage!  Jag älskade att ha exempelvis Ari Gold och hans roliga ilskeproblem tillbaka, Ari Gold är verkligen en av mina all time favorit karaktärer och utan honom, ingen entourage och hans förhållande med bland annat Lloyd var lika roligt som alltid!

Sen gillade jag också att se hur långt karaktärerna har kommit och hur de utvecklats, exempelvis turtle, gillade att se lite mer hur det gick för honom och se alla skämt om hur smal han har blivit sedan serien gick på tv, det var verkligen något de skämtade om mycket!

Jag tyckte inte alls filmen var överdriven eller att de inte skulle gjort filmen utan hållit sig till serien, som man kan känna ibland när vissa tvserier drar ut på sig själva genom att göra en film. Utan den här filmen behövdes verkligen och jag ville nästan inte att den skulle ta slut, det fick mig nästan om annat att önska att tvserien var tillbaka eller att dem kommer att göra ännu en film, man får liksom inte nog av Entourage gänget, dem är episka och jag älskar den!

Så ja, man kan lätt säga att filmen var grym och om ni sett entourage, se filmen snart! Och säg jättegärna vad ni tycker sedan!

Film och serienyheter!

Filmtrailers & Diverse / Nyheter / Permalink / 0
Nu var det ett tag sedan jag gjorde ett sånt här inlägg men nu har det hänt lite grejer som jag tyckte var bra att ha med här! Dock är inlägget typ, fem dagar sent så de första två nyheterna är inte jättenya, men jag tycker de ska va med ändå.

- Först och främst så kan jag berätta att de nu har valt sin nya Spiderman! Det blev Tom Holland som tog på sig rollen som den tredje Spiderman, det kommer säkert vara konstigt att vänja sig vid men det var det ju även när Andrew Garfield blev vald sist, men nu tycker man ju han passar jättebra. Toms Spiderman kommer först att dyka upp i Captain America: Civil War för att bli introducerad in i Marvel universumet och det är jag riktigt peppad på att se!

- Tvserien Hannibal har nu efter sin tredje säsong blivit nedlagd! "We have been tremendously proud of Hannibal over its three seasons,Bryan and his team of writers and producers, as well as our incredible actors, have brought a visual palette of storytelling that has been second to none in all of television -- broadcast or cable. We thank Gaumont and everyone involved in the show for their tireless efforts that have made Hannibal an incredible experience for audiences around the world" - Säger nätverket

- Det är nu bekräftat att det kommer göras en The O.C musikal, som uppenbarligen är baserad på tvserien The O.C, och den kommer att komma till LA den 30 Augusti!

- Under filminspelningen av Suicide Squad så har regissören till filmen anlitat en psykolog som kommer vara med under inspelningen för att hindra skådespelarna att gå för långt med sina roller, alltså kommer vi få en väldigt mörk film när vi sedan får se Suicide Squad, intressant.

Veckans tv-serier - v.26

Tv-serier / Action, Drama, Eric Dane, The last ship, Tv-serie, scifi, serie / Permalink / 0
The Last Ship - 2x01 & 02, Unreal City & Fight the ship
Vet inte om många av er har sett den här serien men jag älskar den, så har ni inte det så googla och kolla läget!. Iallafall, så började ju säsong två av serien med ett dubbelavsnitt och det hände mycket! Jag tycker det var så tragiskt att säsong 1 slutade med att Tom Chandlers fru dog av viruset, just när de faktiskt har ett botemedel! Men är glad att hans barn och pappa är okej, blev ju lite orolig nu i avsnittet när hans son började spy, men det verkade ju vara okej nu! Annars var det ett bra avsnitt och jag gillade hur de tog tillbaka skeppet och visade verkligen att de är de goda och att det är deras skepp! Gillar verkligen alla karaktärerna och deras familjekänsla med varandra och hur mycket de bryr sig om varandra,var rädd att någon skulle dö eller att något tragiskt skulle hända, deet gjorde det väll iochförsig Quincy men jag har inte skapat några speciella känslor för den karaktären, så det var hemskt, men hellre hn en en av de andra huvudrollerna! Min favorit karaktär nu måste ju vara Mike Slattery, han är så skön och älskade när han satt och kollade på skärmarna hur de andra tog tillbaka deras skepp, så rolig!

Under the dome - 3x01 & 02, Move on & But I'm not
Även under the dome startade sin tredje säsong med ett dubbelavsnitt, hade faktiskt nästan glömt av att serien fanns för pausen mellan sista avsnittet av säsong två och tre var så lång haha. Men ja, avsnittet var väldigt speciellt, precis som serien, mycket konstiga grejer händer och de levde ju i någon slags påhittad värld, vilket ändå var bra för jag ville att Julia skulle överleva, vilket hon gjorde, men nu hoppas jag att alla är vanliga igen, speciellt Barbie så han och Julia kan fortsätta vara kära och söta! Men frågan ärnu bara, ska de alltså fortsätta vara under the dome nu då, för den försvann ju inte då, var ju bara de som trodde det. Hoppas hon Melanie försvinner nu för hon är jobbig och uppenbarligen lite psyko. Jag undrar hur serien kommer sluta, och vad för svar allt kommer ha.

Pretty Little Liars - 6x04, Don't look now
Någon annan än jag som inte alls blev förvånad när man fick reda på från Allisons pappa att Charles var deras bror, det troddejag redan man hade fattat, men lite intressant var det väll när han berättade att Charles var psyko och att det var därför han inte var där, lite creepy. Tror dock att han fortfarande lever, känns ju weird att hans fil inte fanns arkiverat efter sexton års ålder på radley och att de faktiskt inte kollade graven, visst att det såg ut som om han låg där, men man vet ju aldrig, det är ju PLL trots allt. Lite synd att Hannah pushar bort Caleb men förstår, tror hon är rädd för A och vad han kan gö, han hotar ju alla. Den nya tjejen stör mig lite grann, hon är ju verkligen på Emily och det kommer säkert hända något mellan dem, men det är lite skönt med nya ansikten i serien ibland.

Mistresses - 3x01 & 02, Gone Girl & I'll be watching you
Alla serien börjar nästan sina säsonger med dubbelavsnitt nu, har inte sett tredje avsnittet som kommit ut än men skriver om de två första så har jag nog kommit ikapp nästa vecka! Iallafall, Alyssa Milano ska ju inte komma tillbaka till serien och jag är besviken på det, och lite hur de hanterade det med, istället för ett ordentligt hejdå från serien så har de nästan bara skrivit ut henne. Jag gillar Joss och Harry tillsammans och tycker synd om Joss just nu, hon kan inte riktigt va med honom på grund av Savi, jag vill att de ska va med vara dra och att hon ska vara glad! Tyckte det var kul med han killen som tar hand om Aprils dotters bror nu, de två kommer säkert bli något sen, men änsålänge är det kul att han flyttar in där, han är en lite roligare karaktär till serien! Är lite glad att serien börjat igen, det är min ända ordentliga drama serie nu för tiden, utan pretty little liars då, men de är ju lite thriller med.