The Night Before (2015) - Recension

Filmrecensioner / film, komedi, seth rogen, the night before / Permalink / 0
Hej allihop! hoppas ni har haft en fin julafton och dagar kring det! Jag har iallafall haft det riktigt mysigt och har fått vila och bara äta haha. Men ja, dagen innan julafton gick jag med några fina människor och såg filmen The Night Before på bio!

The Night before handlar om tre vänner som på julafton letar efter den ultimata julfesten och vad det tar dem är lite överallt på New Yorks gator! I filmen ser vi i huvudrollerna, Seth Rogen, Joseph Gordon-Levitt och Anthony Mackie!

Filmen var som man hade tänkt sig efter sett trailen och lite vad man tänker sig när man ser att en film har skådespelare som dessa i sig. Lite smått galen och rolig på många olika sätt, och självklart fylld med droger och galenheter precis som i alla Seth Rogen filmer! Inte heller blev jag överasskad, eller besviken för den delen när även James Franco döck upp en del i filmen, han och Seth är ju med i väldigt mycket tillsammans nu för tiden och jag tycker dem är så roliga ihop!

Filmen var passande för dagen innan jul och jag skrattade mycket då filmen var lite smått galen och ändå hade en go julkänsla utan att vara en alltför cheezy julfilm! Så jag hade ändå rekomenderat att ni ser den, trots att jul är över! Eller om ni vill spara den till nästa jul kanske hihi. Men ja, jag ger filmen tummen upp då den faktiskt hade känslor som var lite ledsana med och var på sina små ställen seriös men ändå var det bara en riktigt skön komedi som man kan sitta och skratta åt med sina vänner, speciellt nu i dessa mörka vintertider.