Nacho Libre (2006) - Recension

Filmrecensioner / Nacho Libre, film, jack black, komedi / Permalink / 0
Är det någon film som blivit citerad till mig på senaste tiden varje dag så är det Nacho Libre! Jag var bara tvungen att se vad som snackades om och varför den här personen snackade om det  hela tiden så ja, här har ni min lilla recension kring filmen haha.

Nacho Libre är en film som kom ut 2006 och är skapad av ingen mindre än Jack Black. Filmen handlar om en munk som lever i Mexico och som vill följa sina drömmar att bli en brottare (en mexikans brottare med mask och allt) och bryta mot sitt annars lite annars enformiga liv i klostret. I filmens huvudroller ser vi Jack Black, Ana de la Reguera och Héctor Jiménez.

Filmen är lite exakt vad ni kan förvänta er av Jack Black, inte särskilt seriös och extremt konstig och överdriven, men vet man det när man börjar kolla på filmen så är den så extremt dålig så att den faktiskt blir rolig. Filmen driver så extremt mycket med den mexikanska kulturen och deras sätt att leva och tala, vilket egentligen är jättedumt mot de folket men samtidigt så är det meningen att de ska vara ett skämt och Jack Black gör sin karaktär på ett sätt som bara han kan vilket gör det roligt.

Jag har nog lite svårt att inte gilla filmen just för att citaten från filmen har blivit en del av min vardag nu hah, men den är rolig och smått charmig samtidigt som den är smått skum och elak. Men är man inte så känslig (vilket jag kan medela att jag inte är) så är Nacho Libre en sån film som är rolig men som aldrig fick någon uppskattning eller hög budget så Jack Black har gjort det så billigt som möjligt, vilket nästan gör den mer charmig. Men ja ingen högbudget film eller jätte händelserik film så det är bra att veta när man ska se den hah!