Interstellar (2014) - Recension

Filmrecensioner / film / Permalink / 1
Här om dagen såg jag filmen Interstellar från 2014! Filmen handlar om om ett team som åker upp i rymden och genom ett svart hål för att försöka rädda mänskligheten efter att jorden håller på att gå under. I filmen ser vi skådespelarna Matthew McConaughey, Anne Hathaway, Jessica Chastain, Mackenzie Foy och Michael Caine.

Enligt mig vad det här nog den bästa rymdfilmen som kommit ut! Om ni inte redan visste det så är Interstellar så vetenskapligt korrekt som man komma i skapandet av denna sortens film, praktiskt taget allt som görs och sägs skulle kunna vara vetenskapligt möjligt och tror ni att det känns overkligt och överdrovet, så tänk igen, sånna möjligheter finns faktiskt och det visar på hur lite vi faktiskt vet om rymden och dess lagar!

Matthew McConaughey var riktigt bra i rollen som Cooper och även om jag inte är ett stort fan av honom så var han trots allt sjukt bra och passade verkligen som den karaktären han hade. Jag tyckte även om tanken med att gå så långt som att åka igenom ett svart hål för att ta sig till en annan galax, det är intressant och det som jag nämnde ovan, visar på möjligheterna som rymden har och vad som kan finnas där ute. Älskar rymden och allt som har med det att göra så den här filmen får faktiskt riktigt bra betyg och jag rekomenderar den starkt för er alla!

Filmrn hade mycket tragiskt samtidigt som den var spännande, nytänkande och intressant. Jag tyckte också om filmmusiken som är skrivna av ingen mindre än Hans Zimmer, geniet bakom många filmers musik. Ännu en gång vidar Christopher Nolan på att han är sjukt duktig och att hans verk, är sånt man ska ha sett!

Veckans tv-serier del 3 - v.17

Okej jag har haft så sjukt mycket att göra så ni får bara de här två avsnitten från förra veckan , izombie får jag skippa att skriva om den här veckan och The messengers avsnitt 2 kommer i första delen av den här veckans avsnitt hah
Grey's Anatomy - 11x21, How to save a life (Spoilers!!!)
Jag har ju på senaste tiden pratat om hur jag tycker något ska hända i Grey's Anatomy, att det har varit lite segt och lite tråkgit på sistone, men jösses ,detta avsnittet var riktigt hemskt, jag trodde helt ärligt att de aldrig någonsin skulle döda just Derek, ibland har jag tänk att andra karaktärer skulle dö men inte han. Fast egentligen om man ser tillbaka på det så har hans roll sakta men säkert blivit mindre viktig i serien de senaste veckorna så blev inte jättförvånad när det väll hände! Dock så var han så sjukt puckad om man får säga så, han hade nyss överlevt samt hjälp en annan bilolycka och så är han dum och ställer sig mitt i vägen och kollar på mobilen? precis samma misstag som han gjorde innan den andra olyckan, hur dum får man bli! Men hemskt att dem på de sjukhuset han kom till inte var duktiga nog för att förstå att han behövde en CT.. Nästa avnsitt kommer dock va ännu hemskare då Meredith måste berätta för alla på sjukhuset att han är död, fyfan va hemskt...

The Vampire Diaries - 6x19, Because
Awww, Damon visar ännu en gång att han är finast i världen och hur mycket han älskar Elena, att han erbjöd sig att bli människa med henne! Kan inte äns tänka mig Damon som människa, mycket av hans personlighet är hans vampyrism! Tror dock inte det kommer bli så, det kommer säkert bara vara Elena som tar botemedlet eftersom hon ska fösvinna ur serien, fy.Skönt att både Stefan och Caroline äntligen har sin mänsklighet tillbaka igen, hon var så jobbig när hon inte hade känslor! Men minnena av hennes mamma var verkligen droppen dock hemskt att brevet inte finns kvar, man tycker ju att Bonnie borde kunna få tillbaka brevet med lite magi! Tycker om Lily och Enzo tillsammans, de har en interesant relation och det ska bli spännande att se vad som händer där.