Interstellar (2014) - Recension

Filmrecensioner / film / Permalink / 1
Här om dagen såg jag filmen Interstellar från 2014! Filmen handlar om om ett team som åker upp i rymden och genom ett svart hål för att försöka rädda mänskligheten efter att jorden håller på att gå under. I filmen ser vi skådespelarna Matthew McConaughey, Anne Hathaway, Jessica Chastain, Mackenzie Foy och Michael Caine.

Enligt mig vad det här nog den bästa rymdfilmen som kommit ut! Om ni inte redan visste det så är Interstellar så vetenskapligt korrekt som man komma i skapandet av denna sortens film, praktiskt taget allt som görs och sägs skulle kunna vara vetenskapligt möjligt och tror ni att det känns overkligt och överdrovet, så tänk igen, sånna möjligheter finns faktiskt och det visar på hur lite vi faktiskt vet om rymden och dess lagar!

Matthew McConaughey var riktigt bra i rollen som Cooper och även om jag inte är ett stort fan av honom så var han trots allt sjukt bra och passade verkligen som den karaktären han hade. Jag tyckte även om tanken med att gå så långt som att åka igenom ett svart hål för att ta sig till en annan galax, det är intressant och det som jag nämnde ovan, visar på möjligheterna som rymden har och vad som kan finnas där ute. Älskar rymden och allt som har med det att göra så den här filmen får faktiskt riktigt bra betyg och jag rekomenderar den starkt för er alla!

Filmrn hade mycket tragiskt samtidigt som den var spännande, nytänkande och intressant. Jag tyckte också om filmmusiken som är skrivna av ingen mindre än Hans Zimmer, geniet bakom många filmers musik. Ännu en gång vidar Christopher Nolan på att han är sjukt duktig och att hans verk, är sånt man ska ha sett!