Fury (2014) - Recension

Filmrecensioner / Permalink / 0
Idag var jag med familjen och kollade på bio, är det något vi alla har gemensamt så är det att vi gillar bra action/krigsfilmer, och då bestämde vi oss för att se Fury. Det första som lockade mig till filmen var det grymma skådespelarvalet, i huvudrollerna ser vi, Brad pitt, Shia Labeouf, Logan Lerman, Michael Pêna och Jon Bernthal, så ni ser ju att bara det gjorde att vi ville se den, sen handlar filmen om slutet av andra världskriget, då en pansarvagn styrd av 5 män åker genom tyskland och försöker få ner nazisterna. Så handlingen var intressant.

Brutal, Sorglig, Ärlig och Stark är ord jag skulle använda för att beskriva den här filmen! Det var en av de bästa krigsfilmerna jag någonsin sett iallafall, jag vet att folk har sagt att de tycker att den är för brutal och lite svår att se då vissa scener har riktigt starka bilder, men det är en av de sakerna som jag anser gör filmen så himla bra. Man får se den riktigt brutala och hemska sidan som faktiskt fanns på andra världskriget, sånt som hände och det var just det som gjorde den så ärlig, riktigt bra!

Det var inte heller en film där man visste vad som skulle hända och man blev intresserad för hur det skulle gå för alla involverade. Man satt och fick tårar i ögonen och man fick nästan lite ont i magen ibland då man kände karaktärernas smärta och känslor så himla bra då skådespelarna verkligen gjorde några av deras bästa skådespel någonsin, Brad Pitt visade riktigt bra känslor och han var väldigt mångsidig och passade rent av perfekt i hans roll, Shia Labeouf är ju även han vanligtvis riktigt bra men denna filmen visade han en stark roll som gav mig rysningar nästan, så fint. Och sist vill jag även nämna Logan Lerman, han var helt fantastisk i rollen som en oerfaren kille som sattes i en fruktansvärt jobbig situation mitt i kriget... Fantastiskt.

Så ja, som ni ser så var jag ett stort fan av filmen, riktigt bra gjord och det är en sådan jag kan tänka mig ha i dvd hyllan sen såfort den kommer ut. Grymt jobb! Se den!