The 100 - 1x02, Earth Skills - Recension

Idag kom det andra avsnittet av The 100 ut, jag tycker som jag sa förra veckan att serien är väldigt bra, den är intressant och inte så töntig som de flesta serier har varit på sistone, så det är jag väldigt glad över! Ja visst kan den ha sina ögonblick när den är väldigt typisk tonårsdrama MEN jag tänkte verkligen på hur mycket serien liknar Flugornas Herre, för er som inte sett flugornas herre så är dem fruktansvärd då barnen går emot varandra och gö. hemska saker mot varandra, precis som i serien.

Därför är nog serien så intressant, en blandning mellan Hunger Games och Flugornas Herre, hemskt och rätt brutalt, sammtidigt som man blir fast vid vissa av karaktärerna, jag hoppas verkligen att Jasper överlever, han va så snäll! Och så tyckte jag det var så hemskt när killarna hängde upp en kille för han inte lydde deras regler, och han hade ju faktiskt sagt att det inte fanns några regler, jusst den scenen kändes som FH. fy.

Jag undrar om och hur det kommer bli om de från arken kommer ner till jorden, de har ju ingen aning om att deras barn har upptäckt andra människor och djur på jorden, och människorna vet vi inte så mycket om för dem syns inte så bra, men man vet att dom är farliga iallafall och att de flesta djuren har förändrats på grund av radioaktiviteten! Sen undrar jag även vilka från arken som isåfall kommer ner, kommer många? eller bara hon Raven, kommer Clarks mamma kunna komma ner? massor av frågor som ska bli intressanta att se!

Har ni inte sett serien ännu så tycker jag att ni ska göra det, den är en väldigt bra scifi serie!

The Walking Dead - 4x15, Us - Recension

Nu är det bara ett avsnitt kvar av The Walking Dead och sen är redan säsong 4 slut! Helt galet, men det har varit en grym och fartfylld säsong!

Nu börjar ju alla i gänget närma sig varandra, det finns ju dock fortfarande folk som man inte vet om de är okej, såsom Beth exempelvis, hoppas verkligen hon och Daryl möts igen! Men detta avsnittet gjorde mig så glad. ääääääntligen fick Glenn och Maggie återförenas! Jag har längtat efter det ögonblicket så himla länge, så fint var det när Maggie och dem var dem som räddade Glenn och Tara från tunneln, trodde verkligen Tara skulle dö där, men pjuh!

Skönt tycker jag att man fick se lite av fler av grupperna idag! Dock så blir jag lite uttråkad av Daryls scener med den gruppen han är med, de var lite långtråkiga och meningslösa, tycker han hade klarat sig bättre själv.

Nu har ju även Glenn och Maggies grupp nått Terminus, det såg ju väldigt fint ut och man kan nog leva väldigt bra där, men det gör mig ändå orolig, vi har ju inte haft sån tur med sådana ställen innan , ja då tänker jagvthe governor. Ofta har väll ställen som det något negativt eller så, usch hoppas det är ett bra ställe och att människorna där är normala!

Nästa vecka är det ju som sagt sista avsnittet, är orolig men peppad på vad som kommer hända, hoppas på en slags återförening med rick och bebisen iallafall! Sen får man tyvärr nästan förvänta sig att någon dör, det är ju trots allt The Walking Dead.....

Ny serie - The 100

Idag såg jag den ny tvserien The 100 med skådespelare såsom Eliza Taylor,  Marie Avgeropoulos, Jarod Joseph och Sachin Sahel i huvudrollerna!

Seriens handling:The series is set 97 years after a devastating nuclear war. The only survivors were residents of space stations orbiting the earth. The space stations banded together to form a massive one called "The Ark". Resources are scarce and all crimes are punishable by death. 100 juvenile residents, convicted of what would have been relatively minor crimes and misdemeanors on pre-war Earth, are now considered "expendable" and are sent on a mission to test if Earth's surface has become habitable again.

Jag tyckte faktiskt att serien var väldigt bra, och den verkar lovande! Det är mycket scifi serier som kommer ut relativt ofta nu förtiden men denna var nog en av de bättre! Serien påminde lite om The Hunger Games på många sätt, den var lite brutal på så sätt att ungdommarna snabbt sattes emot varandra och eftersom det är lite liv och död nu på jorden så vet ingen vem dem ska lita på eftersom de alla egentligen begått brott uppe i The ark, på ett sätt eller annat!

Det är också roligt med serien att se folk komma till jorden för första gången, de har ju egentligen bara läst om hur det är här nere och de får för första gången känna hur det är i en riktig skog, riktiga djur och bada i en riktig bäck. Sen va dom inte riktigt insett är alla faror som finns, jorden är ju nu en ny och annorlunda plats, radioaktiviteten har ändrat det som faktiskt klarade sig på jorden för nära hundra år sedan!

Det ska bli spännande att följa serien och för er scifi fans så rekomenderar jag er att kolla in serien, det har bara kommit ett avsnitt än så ni kommer ju snabbt ikapp hihi.