The Walking Dead - 4x09, After - Recension

Jag vet att jag varit ganska dålig på att blogga på senaste, jag har haft massor av skolarbeten och uppgifter att göra samt att jag nu har flyttat från Göteborg till Trollhättan för att komma närmare min skola! Men jag ska bli duktigare så jag tänkte börja med att recensera The Walking Dead avsnittet som kom ut idag!

Jag har varit peppad på den här seriepremiären väldigt länge nu, The Walking Dead är ju verkligen en av de bästa serierna som någonsin funnits så jag är väldigt glad att den är tillbaka! I senaste avsnittet innan den tog vinterpaus så separerades ju gänget från fängelset och man vet ju knappt vad som hände med alla men detta avsnittet följde mest Karl och Rick och även Michonne till en viss del, så vi har fortfarande ingen anning hur det går för resten av gänget för det kommer i nästa avsnitt.

Rick som vi märkte i avsnittet var ju inte särskilt frisk, han var verkligen nära döden i hela avsnittet så jag blev riktigt orolig när Karl försökte väcka honom men så vaknade han inte, dock så kände jag på mig att Rick intek ommer dö än på ett tag, serien är inte redo för att han ska dö än, även om det kanske kommer hända i framtiden. Tyckte det var kul att Karl fick tillfälle att vara med mest i detta avsnittet, han var väldigt tyken och otrevlig mot Rick i början så jag tror han behövde känna sig ensam och känna hur det verkligen hade varit om Rick dog, han pratar mycket om att han klarar sig själv och att han inte behöver Rick, men som vi såg när han trodde Rick blev en zombie, så klarade han det inte, han blev för ensam och han insåg nog hur viktiga de är för varandra!

Jag tyckte det var ett fint ögonblick när Michonne äntligen hittade Karl och Rick och hon såg dem igenom fönstret, hon grät av lyckan och lättnaden över att hitta två som hon känner, och jag tror Rick kände detsamma när han tittade ut ur nyckelhålet och såg henne!

De alla är väldigt farligt ute nu när de inte längre har fängelset att skydda dem, så det ska bli intressant att se hur de kommer reagera och om de kommer träffa några nya ute på sin resa. Ska även bli lite jobbigt med intressant att se hur det kommer gå för bland annat Maggie och Glenn, Glenn är ju trots allt fortfarane sjuk och Maggie har förlorat Hershel! Så jaa, en spännande säsong har vi framför oss och jag kan knappt vänta!