The amazing spider-man 2 - Recension

Filmrecensioner / Permalink / 0
Idag var jag och såg The amazing spider-man 2 på bio, gud vad jag har längtat efter att få se denna filmen! pch inte blev jag besviken kan jag säga er!

Filmen var riktigt bra och trots att den var 2 timmar och 22 minuter lång så tyckte jag tiden gick fort för det var så mycket grejer som hönde, både bra och dåliga. Och man lämnade biosalongen och kände sig lite konstig men nöjd då filmen var riktigt bra hela tiden!

Jag är inget fan av Jamie Fox men jag tyckte att han passade bra i rollen som Electro, han var duktig på spela en sån där konstig man som var besatt av spiderman för att sedan känna sig sviken av sin idol! Även rollen som harry/Green goblin som spelades av Dane Dehaan gjordes riktigt bra och var perfekt rollsatt, han är jättebra på den soters roller då han var en rik unge som är lite smått galen då hans desperation för överlevnad tog över hans vett! Man vet att hans roll kommer återkomma och han kommer nog inte sluta utan en stor fight!

Filmen var full men känslor, mycket fina kärleksscener mellan Peter och Gwen som man smällte lite över, Andre Garfield (Peter) är så söt och jag hade med velat ha honom som pojkvän! han ser på Gwen så fint och det var så hemskt allting ,trots att det var så fint, han ser alltid ut att kunna börja gråta vilken sekund som helst, vilket är fint för det visar på hur mycket han bryr sig!

Då kommer vi till slutet, jag ska inte säga exakt vad som hände, men gud det var inte alls roligt och det var riktigt svårt att kolla på, jag satt full med jobbiga känslor och man kände sig lite konstig när man lämnade biosalongen sen! Har faktiskt fortfarande lite svårt att släppa filmen och tänker på det även om det var flera timmar sen jag såg den! Det visar på hur fint och hemskt men bra de har gjort filmen! Har svårt att se hur de ska gå vidare nu med Peter och filmens handling! Men om ni ser filmen tänkte jag med nämna att ni bör stanna till eftertexterna är slut, det är en scen där med! :)

SE DEN! speciellt ni som är fans av tidigare Spider-man filmer!