Chicago Fire - 2x08, Rhymes with shout - Recension

YEEEY! äntligen så hände det jag väntat på ända sedam första avsnittet av serien kom ut, Dawson och Casey ing äntligen att de verkligen vill ha varandra, det var så extremt fint att se när Dawson gjorde iordning sig för att hälsa på honom , men så var han där först hos henne!! dör nästan och smälter av hur fina se är, kan knappt vänta till nästa vecka för att få se mer av dom tillsammans, finaste paret!

Sen så kan jag också säga att det var riktigt kul att se Sophia Bush första avsnitt med dom! hon kommer ju som ni nog vet vara med i spinoffen till serien som kommer heta, Chicago PD, så hon kommer vi få se mer av, yey på det med, så roligt och hon är så söt!

Jag tycker Shay har varit lite jobbig på sistone, men jag förstår ju varför egentligen,så att se att hennes flickvän har rånat dem var jättehemskt, hon måste ha blivit förstörd. usch stackaren, hoppas såklart att hon kommer tillbaka till 51! Och när jag ändå är inne på ämnet så kan jag även säga att jag hoppas att Severide kommer få lära känna sin syster mer, att hon inser att han är en underbar kille och är långt ifrån lika dan som sin jobbiga pappa!

Underbart avsnitt som vanligt verkligen! för er som gjort som jag och kollat på förhandstittet för nästa avsnitt så säger jag bara, OMG! det kommer bli grymt och spännande!

Nikita - 4x01, Wanted - Recension

Nu var det äntligen dags för Nikita att komma tillbaka igen, det har varit en riktigt lång paus sen jag såg serien sist, hade nästan glömt av att den fanns, så det var kul att se den igen! Avsnittet var spännande och jag tycker synd om Nikita som är misstänkt för mordet av presidenten, och nu även nyhetskillen, jag gillade honom och hoppades på att han skulle hjälpa henne att klara sig undan, men nej, då dör han på grund av att FBI killen arbetar med Amanda, så typiskt!

Eftesom denna säsongen endast kommer bestå av 6 avsnitt och de är deras sista säsong,så antar jag att hela kommer handla om att de försöker rädda Nikita och se till att världen vet vad som verkligen hände i vita huset den dagen. Säsongen kommer nog vara full av spänning och händelser och jag tycker det är synd att serien kommer vara över sen, jag saknar en serie som denna i mitt schema då, först hittade jag ju Dark Angel för jättemånga år sedan, och nu för ett par år sen kom Nikita som i sin stil liknade den, så då får vi hoppas på en ny serie med en badass tjej i huvudroll snart!

Det var väll allt jag hade att säga egentligen om avsnittet, kollar någon av er fortfarande på nikita?