Grey's Anatomy - 9x01, Going,Going,Gone (säsongsstart) - Recension (Spoilers!!)

Tv-serier / Permalink / 3

Alltså jag får panik, varför dödar ni alltid dom karaktärerna som gör serien braa?! Varför dödade dom Mark! Han var så söt och jag älskade honom såg fram emot en säsong med honom, tänkte att det skulle bli svårt för han när Lexi dog och allt men så dör han själv...

Det var i och för sig ett ganska fint avsnitt, riktigt hemskt var det och jag klarade nästan inte av att se hans maskin stängas av och se han sakta dö, usch, men det var ett fint gjort avsnitt med alla klipp från olika år och hur de slutade avsnittet med ett klipp på han och hans dotter.

Först trodde jag att Arizona hade dött ,men jag antog att hon var vid liv när Mark dog, och ja det var hon ju,dock med amputerat ben,fyy, nu kommer det antagligen bli många avsnitt då hon kommer hata livet och stackars Callie kommer få klara sig själv, hatar när folk skyller på någon som inte hade något med skadan att göra, jag vet inte hur det gick till (man får reda på det i nästa avsnitt) men det är ju inte Callies fel att Arizonas ben var så förstört.

Okej, de nya läkarna på sjukhuset då, kass skådespelare som kom in (hon som Meredith tog in till operation salen) ,känns så himla B, påminner om den nya rachel i Glee. Hoppas hon inte kommer bli någon slags huvudroll. Sen blev jag lite smått glad av att se Tina Majorino (Spelade Mac i Veronica Mars) som en av de nya läkarna, hihi, hon var så skön i Veronica mars!

Derek och hans hand, kommer han eller kkommer han inte kunna operera igen? Jo det klart han kommer, samma här så antar jag att de kommer vara ett par avsnitt då han blir arg för hans hand börjar domna, men sen kommer väll någon på en lösning, jag menar de är ju ändå Derek Sheperd vi snackar om, tror knappast han kommer sluta operera. Men vi får se, trodde inte Mark skulle dö heller, men det gjorde han.

Usch att Mark dog är inte okej, men men, de är väll bara gå vidare... hahah :P

Grey's Anatomy säsong 9 börjar ikväll!

Sociala Medier, Tv-serier / abc, greys anatomy, plane krasch, serier, series / Permalink / 0
 Efter ett riktigt spännande och hemskt säsongsavslut på säsong 8 så kommer idag Grey's anatomy säsong 9 ut! Jag är så peppad men sammtidigt nervös! Jag såg en annan trailer på deras FB sida, kolla in den! Usch, och jag har hört att bara för de är "säkrare nu" så är det inte säkert att alla kommer överleva :O någon mer än jag som är sjukt pepp?!

(Även The Big Bang Theory har säsongspremiär ikväll!)

Criminal Minds - 8x01, The Silencer (Säsongsstart) - Recension

Tv-serier / USA, avsnitt, criminal minds, premiärer, serier, the silencer, tyst / Permalink / 0
Kollade alldeles nyss på säsongspremiären av Criminal Minds säsong 8, oj så jag har längtat, jag har blivit helt besatt av denna serien!

Jag visste att det skulle bli lite tråkigt nu när Emily (Paget Brewster) inte är med längre, men då tänkte jag ,vi har ju alla andra goingar! jag älskar teamet, Spencer, Penelope, JJ, ALLA. MEN då kommer en ny tjej in nu i säsong 8, en ny tråkig tjej som inte alls passar in, jag blev så besviken, det känndes som hon bara drog ner allt och passar inte alls in i teamet och jag har läst andra CM fans kommentarer och det är många som håller med mig, jag hoppas hon är tillfällig, hon förstör kemin i gruppen och hon ser ut att passa in i en sån här serie, men inte i Criminal Minds, inte alls.

Jag gillade avsnittet, det är inte det, men har nästan bara negativt att säga bara för den nya tjejen (kommer inte äns ihåg hennes namn) drog ner så mycket, för självklart skulle hon kunna teckenspråk och kunna kominucera med "The Silencer". Det var lite sorgligt när man fick se flashbacks på hans barndom, vissa borde fan inte få vara föräldrar alltså. (Tro inte att jag gillade honom nu, han var ju fortfarande psyko haha)

Jag är så glad att ha serien tillbaka, jag kände att jag hade ett behov av lite Spencer Reid nu efter deras långa sommar paus hihi.